Selamat Tahun Baru Hijriah (1 Muharram 1433)


.

Selamat Tahun Baru Hijriah, 1 Muharram 1433, n jangan lupa ya membaca DOA AWAL TAHUN di waktu Magrib sebanyak 3x karena barangsiapa membacanya di awal tahun ini insyaAllah dirinya akan terpelihara dari gangguan dan godaan syaithan di sepanjang tahun tersebut.

Doa Awal Tahun ini dibaca 3x selesai Magrib pada Malam 1 Muharram. Barangsiapa yang membaca doa ini, Syaithan berkata : "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini karena Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".


“ Allah SWT bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentara-tentaranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia. Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah bersalawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.”

Bagikan

Your Reply